Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

Χάστε τα περιττά κιλά με σωστή διατροφή


Αν νομίζετε πως το να χάσετε βάρος απαιτεί να κόψετε θερμίδες ή να ξημεροβραδιάζεστε στο γυμναστήριο, κάνετε λάθος. Υπάρχει και πιο εύκολος τρόπος.
Την περασμένη εβδομάδα, μια νέα έρευνα επιβεβαίωσε πως το καλό και πιο αργό μάσημα της τροφής μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Και δεν είναι μόνο η έρευνα! Ο προσωπικός προπονητής του πρώην μοντέλου και νυν ηθοποιού Rosie Huntington-Whiteley χρησιμοποιεί το καλό μάσημα των τροφών ως ένα από τα μυστικά για να διατηρεί την εντυπωσιακή Rosie σε φόρμα.
Ο James Duigan, που έχει σμιλέψει το κορμί κι άλλων επώνυμων κυριών αποκαλύπτει τα πιο καυτά μυστικά τους για να χάσετε κιλά χωρίς μεγάλη προσπάθεια.
Μυστικό Νο1: Επικεντρωθείτε στο καλό μάσημαΌσο πιο αργά μασάτε, τόσο λιγότερες θερμίδες καταναλώνετε. Έρευνα έδειξε πως άτομα που μασούν κάθε μπουκιά 40 φορές, καταναλώνουν 12% λιγότερη τροφή σε σχέση με όσους μασούν κάθε μπουκιά 15 φορές. Το να τρώτε γρήγορα ή στα όρθια έτσι κι αλλιώς δεν βοηθά τον κορεσμό αφού μόνο μασώντας πιο αργά στέλνει ο εγκέφαλος το σήμα στο στομάχι πως έχετε χορτάσει. Ταυτόχρονα, το αργό μάσημα μειώνει τα επίπεδα της γκρελίνης, της ορμόνης της πείνας που κυκλοφορεί στο πεπτικό σύστημα. Το στόμα είναι άλλωστε το πρώτο όργανο του πεπτικού συστήματος και όσο καλύτερη αρχή κάνεις στη διάσπαση των τροφών, τόσο καλύτερα θα λειτουργήσει όλο το σύστημα. Μην ξεχνάτε πως το στομάχι χρειάζεται 20 λεπτά για να λάβει το σήμα της πληρότητας και του κορεσμού! Οπότε μασήστε και ξαναμασήστε για να περάσει ο απαιτούμενος χρόνος!
Μυστικό Νο2: Να τρώτε πρωινόΟι ειδικοί συμφωνούν πως το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα μέσα στην ημέρα και είναι και κλινικά αποδεδειγμένο πως τα άτομα που καταναλώνουν πρωινό είναι πιο αδύνατα και έχουν να αντιμετωπίσουν λιγότερες λιγούρες. Ο οργανισμός είναι πιο ενεργητικός και ακμαίος το πρωί οπότε όποια τροφή καταναλώσετε μέσα στην πρώτη ώρα απ’ όταν ξυπνήσετε, θα χρησιμοποιηθεί για να αντλήσετε ενέργεια στο μάξιμουμ ενώ έρευνα έδειξε πως οι άνθρωποι που άρχισαν να καταναλώνουν τις μισές θερμίδες που πρέπει μέσα στην ημέρα στο πρωινό τους, έχασαν διπλάσιο λίπος. Καταναλώστε το πρωινό σας μέσα στη μία ώρα γιατί το σώμα μετά από ώρες ξεκούρασης που δεν τρώτε, χρειάζεται ανεφοδιασμό. Αν παραλείψετε το πρωινό, ο μεταβολισμός επιβραδύνει και μπορεί να αντιμετωπίσετε λιγούρες και μακροπρόθεσμα ευνοεί την πρόσληψη βάρους. Οι τροφές του πρωινού επηρεάζουν και το τι θα ζητήσει το σώμα σας στην συνέχεια. Οπότε, αποφύγετε τα γλυκά και κάντε υγιεινές επιλογές όπως αυγά ή σάντουιτς με καπνιστό σολομό.
Μυστικό Νο3: Επικεντρωθείτε στο φαγητόΩς κορίτσια, έχετε μαθητεύσει στο να κάνετε πολλά πράγματα μαζί. Έλα όμως που το να τρώτε και να βλέπετε τηλεόραση ή να μιλάτε στο τηλέφωνο ή να δουλεύετε, μπορεί να μπλοκάρει τα σήματα που ο εγκέφαλος δίνει στο στομάχι για να πραγματοποιηθεί ο κορεσμός. Άλλωστε, η όλη διαδικασία της μαγειρικής, οι μυρωδιές, το στρώσιμο του τραπεζιού, η γαστριμαργία στο σύνολό της, βοηθά στο να εκτιμούμε το φαγητό ως διαδικασία (όχι μόνο ως ανάγκη) και να κάνουμε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Σε πρόσφατη έρευνα του πανεπιστημίου του Μπρίστολ, άτομα τα οποία διέκοψαν 2 φορές το φαγητό τους για να κάνουν κάτι άλλο, κατέληξαν να καταναλώσουν διπλάσια μπισκότα μισή ώρα αργότερα σε σχέση με όσους έφαγαν χωρίς κανένα διάλειμμα.
Μυστικό Νο4: Μην τρώτε μετά τις 8 το απόγευμαΌλοι έχουμε ζήσει αυτό το φούσκωμα που δεν μπορείτε να ανασάνετε το πρωί, αφότου έχετε φάει μέχρι σκασμού το προηγούμενο βράδυ. Όσο πιο αργά τρώτε, τόσο δυσχεραίνετε την πέψη αφού το σώμα στην κατάσταση του ύπνου, δουλεύει με σβηστές τις μηχανές και η πέψη γίνεται ακόμα πιο αργά. Αν δεν μπορείτε να μείνετε πιστή στον κανόνα του 8 το απόγευμα, προσπαθήστε να πλένετε τα δόντια σας μετά το τελευταίο γεύμα, να προτιμάτε σνακ φτωχά σε ζάχαρη, να αντικαθιστάτε τα ενεργειακά ροφήματα με τσάι ή χαμομήλι και γενικά να κάνετε ό,τι μπορείτε για να αποβάλλετε την ιδέα του φαγητού όσο πλησιάζει η ώρα να πέσετε για ύπνο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: